QNB eFinans’tan Sigorta İşlemlerini Dijitalleştirecek Yeni Bir Çözüm

QNB eFinans’tan Sigorta İşlemlerini Dijitalleştirecek Yeni Bir Çözüm

 

QNB Finansbank’ın iştiraki olarak, ticareti ve bankacılığı dijitalleştirme, e-Dönüşümü finansal hayata entegre etme hedefiyle çalışmalarına 10 yıldır devam eden QNB eFinans, yeni ürünü e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi ile sigorta sektörü için yeni bir çözümü hayata geçirdi.  Bu ürün Sigorta şirketleri ile acenteleri aralarındaki komisyon süreçlerinin belgelendirilmesi kapsamında düzenlenen sigorta komisyon gider belgelerinin, elektronik ortamda düzenlenmesine olanak sunarak işlemlerin dijitalleşmesini sağlıyor.

ERP bağımsız altyapısı ve yerelden uluslararasına kurumsal firmalardan KOBİ’lere kadar uzanan yüksek hizmet kalitesiyle Avrupa’nın en iyi e-Fatura çözüm sağlayıcılarından biri olan QNB eFinans; 2013’ten bu yana, e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-İrsaliye başta olmak üzere, e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM), e-Müstahsil Makbuzu (e-MM) ve e-Adisyon gibi tüm e-dönüşüm ürünlerinde ve yasal iletişim standartlarından Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) alanında yenilikçi çözümleri lisanslı ve yasal uyumlu şekilde sunmaya devam ediyor. e-Dönüşüm ürünleri arasına en son bu yıl Gelirler İdaresi Başkanlığı’nca katılan e-Sigorta Komisyon Gider Belgesini de ekleyerek sektördeki ilk canlı işlemlere hızla başlayan QNB eFinans, gelişen teknolojiye hızlı adaptasyonu sayesinde portföyüne yeni ürünler eklemeyi sürdürüyor.

QNB eFinans’ın hayata geçirdiği e-Sigorta Gider Komisyon Belgesi ile sigorta, emeklilik ve reasürans şirketlerinin sigorta ve emeklilik acentelerine ödedikleri komisyonlarına dair kağıt belgeleri elektronik ortamda hazırlamak mümkün hale geliyor. Müşteriler bu belgeyi, sigorta ve emeklilik acentelerinin düzenlediği belgelerin yerine kullanabilirken, muhafaza ve ibraz edilebilme imkânı da yakalıyor. 509 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’yle uygulamaya konmuş olan e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi uygulamasına dahil olmak isteyen şirketlerin, e-Fatura uygulamasına da dahil olmaları gerekiyor.

Belgelerin elektronik ortamda onaylanması ve raporlanması sayesinde iş süreçlerinde hızlı ve yüksek verimde iş yapmak mümkün hale geliyor. Belge, dijital ortamda düzenleneceği için gerek düzenleyen gerek alıcı taraflar için kağıt, baskı, kargo, arşivleme gibi maliyet tasarrufu sağlamasının yanında doğaya da katkı sunuyor.  Bu sayede operasyonel süreçler dijitalleşerek takibi kolaylaşan ve raporlanabilen bir formatta kullanıma sunuluyor. Ayrıca kağıt belgeler üzerinde oluşabilecek hatalar da bu yöntem ile en aza indiriliyor.

QNB eFinans’ın yeni ürünü hakkında açıklamalarda bulunan QNB eFinans Genel Müdürü Okay Yıldırım yaptığı açıklamada; “QNB eFinans olarak, ticari ve finansal hayattı kolaylaştıracak ve dijitalleşmesine katkı sunacak adımlar atmayı sürdürüyoruz. Sigortacılıkta kullanılan dokümanları güvenilir ve malî düzenlemeler çerçevesinde dijitalleştirerek sigorta sektörüne daha hızlı, daha verimli ve daha doğru çözümlerle hizmet verme hedefimiz doğrultusunda 10. yılımızı tamamlıyoruz. ERP bağımsız bir hizmet sağlayıcı olarak, yenilikçi ürünlerle oluşturduğumuz e-dönüşüm yolculuğumuza bugün bir yeni ürün daha eklemenin mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni ürünümüz e-Sigorta Komisyon Gider Belgesi ile emeklilik ve reasürans şirketlerinin sigorta ve emeklilik acentelerine ödedikleri komisyonların, elektronik ortamda düzenlenmesine olanak sunuyoruz. Ayrıca kağıt kullanımını da en düşük seviyeye indirerek doğayı koruyan dijitalleşme ve e-dönüşüm çözümlerine bir yenisini daha ekliyoruz. ERP bağımsız altyapımız sayesinde kullanıcılarımızın kolayca çalışabilecekleri uçtan uca uzaktan desteklerimiz ile hizmet sunmayı sürdüreceğiz.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir